סוניה ליטוין כהן, 66, תכשיטנית

אני בת 66, תכשיטנית עצמאית, בפרק ב'.

החלטתי לגשת ליעוץ כלכלי כי לא הייתי רגועה

ידעתי שהפנסיה שצברתי מאוד נמוכה ברמה של כמעט לא קיימת ושאצטרך להמשיך לעבוד עוד שנים ארוכות, וזה היה בסדר מבחינתי. חששתי שאם בעתיד אישאר לבד, אמצא את עצמי בבעיה כלכלית.

חששתי שאם יקרה משהו ולא אוכל להמשיך לעבוד, אהיה נטל על ילדיי וזה היה הסיוט שלי. הילדים שלי עסוקים בבניית החיים שלהם, יש להם ילדים קטנים והרבה הוצאות על גנים ומסגרות.

כהורה הדבר האחרון שרציתי זה לקחת כסף מהילדים שלי. התחושה הזאת עוררה בי בושה. לא הבנתי איך הייתי כל כך שאננה עד עכשיו ולא חסכתי מספיק פשוט חייתי ממה שנכנס. הרגשתי חוסר שליטה על המצב ולא ידעתי איך אני יכולה לשנות את זה.

בכנות אומר שלא הייתי בקיאה בפרטים של מה יש לי ומה אין לי והייתי לא רגועה.

הגעתי לאורלי רובין אחרי שקיבלתי מספר המלצות עליה.

אורלי מיפתה את המצב הקיים שלי. בסבלנות אין קץ עשתה לי סדר והסבירה כל דבר במילים וגם בציורים (היא מציירת על קיר זכוכית במשרד שלה) וזה עזר לי להבין קודם כל איפה אני נמצאת.

אחר כך היא הסבירה לי לאיזה סכום אני צריכה להגיע בעשור הקרוב כדי לשמר את רמת חיים אליה אני רגילה, גם אחרי שאפסיק לעבוד.

היא בנתה לי תכנית איך להגיע לסכום הזה דרך הגדלת הכנסה, חסכונות קבועים והשקעתם במכשירי השקעה שמניבים תשואה וגורמים לכסף שלי לעבוד ולגדול.

כשראיתי את התוכנית לא האמנתי שאני אוכל לשים בצד כל חודש כמה אלפי שקלים לחיסכון. אבל היא האמינה וזה הספיק לי. כשהיא ראתה שזה מלחיץ אותי, הציעה שנעשה זאת בהדרגה וכך עשינו. היא החזיקה לי את היד ועודדה אותי כל הדרך.  היום אני עדיין לא מאמינה שאני מצליחה לחסוך ככה כל חודש.

אני יותר ממוקדת בעבודה שלי ויודעת כמה כסף אני צריכה להרוויח כל חודש וכבר פחות מוותרת לעצמי במקומות האלה.

אורלי פתחה לי עולם חדש.

תודה לאל, אני רגועה ומבינה מה אני צריכה לעשות כדי לא להיות נטל על ילדיי.

הצוות של אורלי מאוד איכותי, ונעים.  נעזרתי בהם בנושא של השקעות, ופנסיה. יש לנו קבוצת ווטסאפ וכל שאלה שיש לי אני כותבת בקבוצה או מרימה טלפון או שולחת מייל.

שלחתי לאורלי גם את הבת שלי לתהליך כדי לעזור לה להגיע לרכישת דירה והיא בדרך לשם.

בזכותה אני ישנה טוב יותר בלילה.