האם אתם נוהגים לריב בגלל כסף?

מחקר שערכה אוניברסיטת קנזס ובחן 4,500 זוגות, מצא כי ריבים על כסף הם המנבא מספר אחד לגירושים.

סוניה בריט שחקרה את הנושא, ציינה כי זוגות שהתווכחו על כסף בשלבים מוקדמים של מערכת היחסים שלהם, בלי קשר לגובה ההכנסות, החובות וההלוואות שלהם, היו בסיכון גבוה יותר להתגרש.

 

6 סיבות מרכזיות למריבות על כסף:

 

  1. עמדות מנוגדות לגבי איך לטפל בכסף

כשאתם מתחתנים, אתם לומדים מהר מאוד שלבן הזוג שלכם עשויה להיות נקודות מבט שונה כמעט על כל נושא, כולל כסף וכספים אישיים. אתם עשויים להיות חסכנים בזמן שבן הזוג שלכם מבלה מבלי לחשוב פעמיים.

 

  1. סדרי עדיפויות פיננסיים לא תואמים

אתם לא צריכים לחכות לחתונה כדי לדון בסדר העדיפויות הפיננסי שלכם. דיונים אלה צריכים לבוא הרבה לפני החתונה. הם צריכים לכלול בירור על מה שחשוב מבחינה כלכלית. רוצים לקנות בית? ללמוד? להישאר בבית עם הילדים? אלו סוגי הדברים שיש להם משמעות כלכלית שיכולה להטיל עומס על הזוגיות ולכן צריך לדון בהם לפני החתונה.

 

  1. חובות

יכול להיות גורם לחץ גדול ונקודת ויכוח. אם אחד מבני הזוג צובר חובות בזמן שהשני כל הזמן משלם על כך, זה שמשלם כל הזמן ירגיש מנוצל ויתחיל להתרעם על בן הזוג שלו.

דיון על כרטיסי אשראי, ניקוד האשראי שלהם ואחריות כלכלית יכולים לחסוך הרבה כאבי ראש בהמשך הדרך. אם אתם נכנסים לנישואין עם חובות רבים, צריך להיות הסכם שכל אחד מבני הזוג אחראי לחוב שהוא הביא לנישואין.

 

  1. בגידה כלכלית

אם חשבתם שבגידה קשורה רק לניהול רומן עם אדם אחר, תופתעו. יש דבר כזה שנקרא בגידה כלכלית. בגידה פיננסית היא כאשר יש לאחד מבני הזוג חשבונות בנק סודיים, חוב לא ידוע או דברים אחרים המעידים על כך שלא הייה כנה לחלוטין עם בן/בת הזוג לגבי הכספים שלו.

מערכות יחסים בנויות על אמון. כאשר האמון הזה נשבר, יש מקום לחילוקי דעות. יותר מדי חילוקי דעות ואי שביעות רצון עלולים להוביל לגירושים. להיות פתוחים וכנים לגבי הכספים שלכם זו הדרך הטובה ביותר.

 

  1. הרחבת יתר של התקציב שלכם

למרות שכולנו רוצים דברים, ייתכן שהתקציב שלנו לא יאפשר זאת. אם אחד מבני זוג מרחיב יתר על המידה את התקציב ורוכש דברים שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם, זה יכול להלחיץ את מערכת היחסים הזוגית שלכם.

 

  1. מתח משילוב חשבונות בנק

שילוב חשבונות בנק ושילוב כספים עלול לגרום ללחץ אם אחד מבני הזוג חושב שהוא מכניס יותר מהשני. יש אנשים שאוהבים להחזיק חשבונות בנק נפרדים, אבל זה יכול גם לגרום לבעיות אמון.

אם חשבון משותף אחד לא מתאים לכם, אפשר שכל אחד ימשיך להחזיק חשבון פרטי עבור עצמו ושניכם יחד בחשבון משותף.

 

בסיכומו של דבר, שקיפות, תקשורת והסכמה של בני הזוג לצורת הניהול המשותפת, וההוצאות המשותפות תייצר שקט כלכלי וביטחון ותצמצם סיבות לחיכוך בנושא הכלכלי.

 

קרדיט לתמונה
Banner photo created by yanalya – www.freepik.com