ממליצים / בני 50 ומעלה

הי אורלי, מאוד מתרגשת לשתף אותך

אנחנו בני 50, שכירים, משתכרים טוב, יש לנו בית שאנחנו אוהבים, ואנחנו חיים את החיים, פשוט חיים.

הגענו אלייך בתחושה שאיחרנו את הרכבת.

לא צברנו חסכונות שיתנו לנו ביטחון למקרה שאחד מאיתנו יאבד את מקום העבודה חס וחלילה, על דירה להשקעה הרגשנו שאין מה לחלום,  לא ידענו איך נוכל לעזור לילדים בבוא העת או אם מה שחסכנו לפנסיה יספיק לנו בכלל.

הרגשנו חוסר שקט. היה לנו קשה לחסוך, לא רצינו לוותר על ספונטניות בחיים, הרגשנו שאנחנו חיים מחודש לחודש.  ובאיזה שהוא מקום ישב לנו בראש שכל יום שעובר ואנחנו לא מטפלים בזה, אנחנו מפסידים. החלטנו שאנחנו רוצים יותר וודאות ושכדאי לנו לעשות תכנון פיננסי שמסתכל גם קדימה.

ואז הגענו אלייך.

בתהליך של מספר חודשים בדקת כל חלק וחלק בחיים הכלכליים שלנו. הראית לנו איך המצב יכול להשתנות תוך כמה שנים ואיך נוכל לקנות דירה להשקעה שתתמוך בנו בפנסיה. הראית לנו איך אפשר לחסוך והיום אנחנו חוסכים בכל חודש כ4500 ₪. מי היה מאמין שנגיע למצב כזה.

בעזרתך, ביצענו מהלכים כמו מינוף והשקעה שקודם לא יכולנו לחלום עליהם. נתת לנו את הביטחון שאנחנו יכולים בדרך זו לצבור הון עצמי לדירה להשקעה. זה נותן לנו הרבה שקט.

הליווי העוטף, שלך ושל הצוות שלך גרם לנו להרגיש ביטחון לעשות צעדים שלא היינו עושים לבד. הליווי של יורם, המומחה הפנסיוני שבצוות שלך שמעבר לטיפול בפנסיות וביטוחים עזר לנו לעשות מעבר נכון מעבודה לעבודה, שיחסוך לנו בתשלום המס, זה משהו שבכלל לא ידענו שכדאי לשים לב אליו.

הצלחנו להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי לצבור מספיק הון עצמי לדירת השקעה. התחלנו לחסוך ואף מינפנו כספים קיימים לטובת הגדלת ההון שברשותנו.

והכי מרגש זה שלא ויתרנו על האורח חיים שלנו, על הבילויים, ולא רק שלא ויתרנו היום אנחנו רגועים.

עדיין משתאים מכך שאת החלום הגדול שלנו להגיע לדירה להשקעה בגיל 55 אחרי שבגיל 50 אנחנו עם אפס חסכונות, נגשים בזכותך.

תודה רבה מכל הלב

ל. ו-א. , בני 50, מרפאה בעיסוק ומהנדס אבטחת מידע, גבעת עדה

אני בת 66, תכשיטנית עצמאית, בפרק ב'.

החלטתי לגשת ליעוץ כלכלי כי לא הייתי רגועה

ידעתי שהפנסיה שצברתי מאוד נמוכה ברמה של כמעט לא קיימת ושאצטרך להמשיך לעבוד עוד שנים ארוכות, וזה היה בסדר מבחינתי. חששתי שאם בעתיד אישאר לבד, אמצא את עצמי בבעיה כלכלית.

חששתי שאם יקרה משהו ולא אוכל להמשיך לעבוד, אהיה נטל על ילדיי וזה היה הסיוט שלי. הילדים שלי עסוקים בבניית החיים שלהם, יש להם ילדים קטנים והרבה הוצאות על גנים ומסגרות.

כהורה הדבר האחרון שרציתי זה לקחת כסף מהילדים שלי. התחושה הזאת עוררה בי בושה. לא הבנתי איך הייתי כל כך שאננה עד עכשיו ולא חסכתי מספיק פשוט חייתי ממה שנכנס. הרגשתי חוסר שליטה על המצב ולא ידעתי איך אני יכולה לשנות את זה.

בכנות אומר שלא הייתי בקיאה בפרטים של מה יש לי ומה אין לי והייתי לא רגועה.

הגעתי לאורלי רובין אחרי שקיבלתי מספר המלצות עליה.

אורלי מיפתה את המצב הקיים שלי. בסבלנות אין קץ עשתה לי סדר והסבירה כל דבר במילים וגם בציורים (היא מציירת על קיר זכוכית במשרד שלה) וזה עזר לי להבין קודם כל איפה אני נמצאת.

אחר כך היא הסבירה לי לאיזה סכום אני צריכה להגיע בעשור הקרוב כדי לשמר את רמת חיים אליה אני רגילה, גם אחרי שאפסיק לעבוד.

היא בנתה לי תכנית איך להגיע לסכום הזה דרך הגדלת הכנסה, חסכונות קבועים והשקעתם במכשירי השקעה שמניבים תשואה וגורמים לכסף שלי לעבוד ולגדול.

כשראיתי את התוכנית לא האמנתי שאני אוכל לשים בצד כל חודש כמה אלפי שקלים לחיסכון. אבל היא האמינה וזה הספיק לי. כשהיא ראתה שזה מלחיץ אותי, הציעה שנעשה זאת בהדרגה וכך עשינו. היא החזיקה לי את היד ועודדה אותי כל הדרך.  היום אני עדיין לא מאמינה שאני מצליחה לחסוך ככה כל חודש.

אני יותר ממוקדת בעבודה שלי ויודעת כמה כסף אני צריכה להרוויח כל חודש וכבר פחות מוותרת לעצמי במקומות האלה.

אורלי פתחה לי עולם חדש.

תודה לאל, אני רגועה ומבינה מה אני צריכה לעשות כדי לא להיות נטל על ילדיי.

הצוות של אורלי מאוד איכותי, ונעים.  נעזרתי בהם בנושא של השקעות, ופנסיה. יש לנו קבוצת ווטסאפ וכל שאלה שיש לי אני כותבת בקבוצה או מרימה טלפון או שולחת מייל.

שלחתי לאורלי גם את הבת שלי לתהליך כדי לעזור לה להגיע לרכישת דירה והיא בדרך לשם.

בזכותה אני ישנה טוב יותר בלילה.

סוניה ליטוין כהן, 66, תכשיטנית

שמי מיכל אור רודיך, אני דיאטנית ונטורופטית עם ותק. יש לי שתי מרפאות, בארץ ובלונדון.

עברתי לרמת השרון ב 2019 באמצע גל הקורונה והפעילות בקליניקה שלי ירדה מ 170 מטופלים ל -2!  הייתי צריכה צריך לבנות הכול מחדש. בכוחות על שאין לי מושג מהיכן שאבתי אותם בניתי לאט מחדש מרפאה עובדת – גל נוסף של קורונה מחק גם אותה.

ירשתי באותה תקופה סכום מסוים מאימי האהובה והיו חסכונות שצברתי עם השנים ובמקביל דירה שרק רכשתי שהסתבר שיש להשקיע בה חצי מיליון שקלים נוספים כדי להביא אותה למצב ראוי למגורים.

אני אמא לשלושה בגילאי עשרים שממש התחילו לגשש דרכם באקדמיה- בטוחה שלא זר לכם שהצעירים לא תמיד נשארים לתואר אחד אלא מזגזגים עד שמוצאים את הדרך – וכך נותבו כספים רבים גם ללימודים כאלה ואחרים.

הייתי חייבת עזרה לעשות סדר כלכלי כדי שהכסף שקיבלתי בירושה לא יתמוסס. רציתי להשקיע נכון את מה שיש כדי שאוכל לדאוג גם לעתיד שלי.

אורלי והצוות עברו על כל מה שיש מה שמושקע ומה שלא מושקע, על הרצונות והתקוות, על התקציב החודשי, כספי הפנסיות הביטוחים השונים ותפרו לי חליפה מדויקת ודרך שהיום, שנה אחרי שפניתי אל אורלי רובין- אני כבר רואה את המקום הזה שכולנו רוצים – שקט כלכלי ויודעת שבבוא העת לצאת לפנסיה – אוכל לעשות זאת בכבוד ובנחת.

 

תודה לאורלי ולצוות שלה, אנשים מקצועיים ומדויקים.
לי אישית עזרתם מאוד!

מיכל אור רודיך, 57, דיאטנית ונטרופתית, רמת השרון

אני אשת כספים בת 59.
ב- 2019 עברנו רעידת אדמה.
בעלי שהיה בעל עסק לפחחות וצבע אובחן בסרטן ריאה גרורתי.

נכנסתי לטלטלה ריגשית וחרדות כי הבינותי לצערי שלבעלי נותר פרק זמן קצוב לחיות.

במרץ 2021 התאלמנתי ונכנסתי לבלבול כלכלי.
איך ממשיכים מפה הלאה?
הבנתי שמהעסק לא יהיו לי הכנסות ועליי לסמוך על עצמי ועל כל מה שחסכנו עד היום.

הגעתי לאורלי והיא הרגיעה אותי.
היא שיקפה לי את המצב הקיים והראתה לי לאן אפשר להגיע.

בנינו מטרות כלכליות, מיפינו את האמצעים העומדים לרשותי ואורלי בנתה לי תוכנית כלכלית כדי שאצליח להגשים את היעדים הכלכליים שלי ואמשיך לחיות בכבוד כשאפרוש לגמלאות.

אורלי והצוות שלה עזרו עם הכל. הביטוחים, הפנסיות, התקציב השוטף, חסכונות שיעבדו וייצרו כסף חדש וגם צמיחה כלכלית. אורלי דיברה על להפוך את הכספים הקיימים "לאווזה שמניבה ביצי זהב" ולהשתמש במקרה הצורך רק בתוצרים. בפועל, גם אותם אני משקיעה.

בעזרת הליווי והכלים של אורלי אני מרגישה שאני מסוגלת.
בזכות התשתית הברורה והיציבה שנבנתה, אני חיה בוודאות ולא חוששת מהפרישה.
היום אני מנהלת תקציב מבוקר במשק הבית ומקבלת החלטות מתוך הבנה ובהירות.
תודה לאורלי על הייעוץ המקצועי וההכוונה והסבלנות.

אורלי אליאור עזרא, בת 59 תל אביב

אני רואת חשבון, יועצת מס ויועצת משכנתאות

בעלי מנהל בתעשיות הביטחוניות וחלק מעבודתו זה ניהול תקציבים

כספים זה משהו שאנחנו עוסקים בו ביום יום.

אז אפשר אולי להבין כמה סקפטיים היינו כשנפגשנו עם אורלי רובין.

מה היא כבר תוכל ללמד אותנו שאנחנו לא יודעים?

 

אורלי חיברה את כל הנתונים שמסרנו ושיקפה לנו את התמונה הברורה של המצב העכשווי ומה יהיה המצב העתידי אם נמשיך באותה דרך.

הבנו שאם נמשיך להתנהל אותו דבר, להשקיע את הכסף שלנו אותו דבר, לא נצליח להגיע למטרות העתידיות שלנו. בנוסף הבנו כמה טעויות עשינו לאורך הדרך מחוסר ידיעה.

 

היא בנתה לנו תכנית פעולה מקיפה שמתייחסת לכל ההיבטים הכלכליים בחיים שלנו ומראה לנו איך הכול קשור יחד. היום, שנה אחרי תהליך אנחנו לקראת פגישת הבקרה השנתית איתה שתוביל אותנו לצעד הבא קדימה. הכול על פי התוכנית שבנתה לנו.

היום אנחנו יודעים מה עלינו לעשות כדי להגשים את המטרות הכלכליות שלנו וזה נותן לנו הרבה שקט נפשי ומוריד את אי הוודאות בחיים שלנו.

מבחינתנו זה תהליך משנה חיים שעזר לנו להגיע למטרות שלנו.

קורין (55) ואריק (60) עשוש, רעננה

אנחנו בני 60 עם חיסכון פנסיוני נמוך מאוד.

הגענו לאורלי רובין עם סכום כסף והתלבטות גדולה לגבי מהי הדרך הטובה ביותר עבורנו בכדי שנוכל להנות מהכנסה שוטפת קבועה בפרישה מבלי לרדת ברמת החיים שלנו.

האם לקנות דירות להשקעה או להשקיע את הכסף ולתת לו לצמוח בצורה אחרת. היו לנו הרבה שאלות והרבה חששות.

אורלי והצוות המקצועי שלה ליוו אותנו ברגישות רבה ובנו לנו תכנית עבודה שתביא אותנו ליעד שלנו. יתרה מכך, התוכנית מתאימה לנו ולאופי השמרני שלנו.

היום אנחנו רגועים יותר כי אנחנו יודעים שהכסף שלנו עובד בצורה אפקטיבית וצומח. אנחנו ממשיכים לחסוך בצורה יעילה והוודאות שלנו לגבי הכנסה שוטפת בפרישה ללא ירידה ברמת החיים גדלה.

סליה (מורה לאמנות) וגוסטבו (מנהל תפעול) פרפיניאל, בני 60, כפר סבא

שמי ריבה אלקלעי בת 63
אמא לשלשה ילדים בוגרים וסבתא לשניים.
גמלאית של משרד החינוך ובעלת עסק עצמאי למיפוי ואבחון ביומטרי.
פרשתי ממשרד החינוך כדי לפתח את הידע הביומטרי ולהקים מכון המתמחה באבחונים בשיטה. בשנים הראשונות להקמת העסק השקעתי הון אישי לא מבוטל שבגינו ויתרתי על דירה משלי.
עם השנים למרות שהמכון עלה על המסלול, החרדה לעתידי הפיננסי הביאה אותי למפגש המכונן עם אורלי רובין.
אורלי בדקה איתי קודם כל מה המטרות שלי, לאן אני רוצה להגיע.
המטרה שלי הייתה שכאשר אחליט לפרוש מעבודה אוכל להמשיך לחיות ברמת החיים המתאימה לי. מעבר לכך עדיין נותר לי החלום של רכישת דירה למגורים.
אורלי ערכה מיפוי מלא של הנכסים הפיננסיים שלי, כולל ביטוחים ופנסיות, והלוואות וחסכונות והמליצה על שינויים שיעזרו לי להגיע למטרות שהצבתי לעצמי
המחשבה שאין לי סיכוי לרכוש דירה משלי בגילי השתנתה לחלוטין. אורלי עזרה לי להבין שאני יכולה ואף למצוא עבורי עסקת נדלן המתאימה לי וליכולותיי העכשוויות ולהפוך חלום למציאות.
מעבר לארגון ולסדר בחשבונות הבנק האישי והעיסקי שלי. ההמלצות של אורלי הפכו להתנהלות שגרתית יום יומית.
החשוב מכל זו העובדה
שהדאגה המתמדת ממה יהיה כבר אינה קיימת.
שקט נפשי הוא הערך המוסף הגדול ביותר שקיבלתי במהלך התהליך.
ייעוץ כלכלי אינו שייך רק לצעירים.
תודה רבה לך אורלי יקרה ❣️

ריבה אלקלעי, אבחון ביומטרי, בת 63, הרצליה

אין כיף גדול יותר מלכתוב המלצה על בעל מקצוע שנתן לך שרות ואתה מרוצה.

הכרתי את אורלי רובין עקב המלצה מלקוח מרוצה ופניתי אליה כי הרגשתי שצריכה "לעשות סדר" במערך הכספי/כלכלי של המשפחה.

במשך שנות העבודה הרבות הרווחנו/ בזבזנו/חסכנו  אבל תמיד ביעוץ בנקאי ואף פעם לא חשבנו על שרות שנותנת אורלי שהוא חוץ בנקאי , אובייקטיבי והוליסטי.

ואכן חשבנו ביחד, פרקנו, הזזנו, סידרנו , בנינו מחדש ועכשיו אנחנו מאד מרוצים ומרגישים שצעדינו  מחושבים , מותאמים לגיל ולמצב והעתיד מסודר ומאורגן.

כהוכחה לשביעות רצוננו המלצנו לבתנו בת ה-30 לקבל את שירותיה של אורלי . כן, גם בגיל כזה חשוב לקבל יעוץ.

תודה, אורלי, מעריכים את הידע העצום שלך והיכולת להעניק את השרות הנ״ל .

יעל רביב, מעצבת ואדריכלית פנים, 67, רמת השרון