מיסוי על דירות להשכרה בישראל

המס על הכנסות מעבודה יכול להגיע לכ- 50%
המס על הכנסות מרווחים בשוק ההון לכ- 20%-30%
בהכנסות משכר דירה, מס הכנסה מאפשר לבחור אחד מתוך ארבעה מסלולים מה שיכול לאפשר שיעורי מס נמוכים יותר על הכנסות אלה.

ישנם 4 מסלולים:

 

מסלול פטור
הפטור לשנת 2022 עומד על 5196 ₪. ככל ששכר הדירה עולה, הפטור קטן.
לדוגמא:
לשם הדיון נעגל את הפטור ל5200 ₪, ושכר הדירה המתקבל הוא 5500 שח, ז"א שחרגתי מהפטור ב-300 ₪. מקזזים את ה300 מהפטור, הפטור שלי ירד ל-4900 ₪ ועל ההפרש בין 4900 ל5500 בגובה 600 ₪ אשלם 31% מס.  לאנשים מעל גיל 60, יש הקלות במסלולים שחייבים במס-מתחילים מ-10% במקום 31%.

הפטור הוא לתא משפחתי (מי שמוגדר נשוי במשרד הפנים), או גרושים, או אם הנכס נרכש שנה לפני הנישואין-אפשר לפצל. אם זה שני חברים שקנו יחד דירה, לכל אחד יש פטור של 5000 ש"ח ואם לאחד יש יותר מנכס אחד-הפטור מתייחס לכל הנכסים שבבעלותו יחד

 

מסלול 10%
משלמים 10% מס על כל שכר הדירה שמתקבל
במסלול זה לא ניתן לנכות הוצאות שוטפות שהוציא המשכיר עבור השכרת הנכס (תיקונים, שכ"ט עו"ד, דמי ניהול וכו') ואת המס יש לשלם תוך 30 יום מתום שנת המס בה התקבלו ההכנסות מדמי שכירות.

מסלול זה יכול להתאים למי שמשכיר מס' דירות (ובלבד, שהיקף ההשכרה אינו מגיע לכדי עיסוק ממשי) או למי שמקבל שכר דירה גבוה במיוחד עבור דירה אחת.

 

מסלול הוצאות כולל פחת – חיוב לפי שיעור המס השולי של המשכיר

מהכנסות שכר דירה מנכים הוצאות ואז על הרווח משלמים החל מ-31% מס. הריבית על המשכנתא של הדירה המושכרת נחשבת הוצאה ואפשר לקזז אותה.

במסלול זה, על הכנסות משכר דירה למגורים יחול שיעור מס שולי, בהתחשב בכלל הכנסותיו של המשכיר מכל המקורות (עבודה, עסק, ריבית וכו') כאשר המדרגה הראשונה היא 31%, למעט מי שמלאו לו בשנת המס 60 שנה, שלגביו מדרגת המס הראשונה היא 10% ( בכפוף להכנסות נוספות שברשותו).

מי שיבחר במסלול מיסוי זה, יהיה רשאי לנכות  הוצאות שוטפות שהוציא לטובת הכנסותיו משכר דירה למגורים. בחירה במסלול זה מחייבת  בהגשת דו"ח שנתי למס ההכנסה.

 

מסלול משולב
זה מסלול המשלב פטור עם מסלול הוצאות.
על החלק שחייבים במס אפשר לנכות באופן יחסי את ההוצאות.

איך תחליטו איזה מסלול מתאים לכם? כל מקרה לגופו, לפי גיל ורמת הכנסות.
כדאי להתייעץ עם יועץ מס
תודה למומחה מס בן ציון סליוס ארן מ@masminimali