מציאות כלכלית חדשה לא נבנית ביום אחד

אומרים שאימפריות לא נבנות ביום אחד, כך גם מציאות כלכלית חדשה. זה דורש מוכנות לעבודה קשה, הסכמה לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהיות בתנועה מתמדת, תכנון וכמובן אומץ, הרבה אומץ.

כדי להגיע מנקודה א' לב' בכל תחום בחיים שלנו עלינו לשנות את הפרדיגמות עליהם אנו נשענים, ("אני לא מבינה כלום בהשקעות") להסכים לוותר על המוכר והידוע ולאתגר את עצמינו ברכישת ידע חדש, לעבוד מעבר לשעות להם אנו רגילים ולהקפיד על דייקנות ותשומת לב לפרטים .

 

תכנון

התכנון כולל בניית אסטרטגיה אשר מביאה בחשבון את מי שאתה, על רצונותיך וכוונותיך , נתונים עכשוויים כמו גיל וכמה שנים אני צופה שאוכל לעבוד, מקצוע-האם יש לי ביטחון תעסוקתי? רמת הכנסה ואז בניית דרך להגיע לייעד הרצוי. עבורי, אסטרטגיה, זו מפת דרכים המסמנת כל שלב ושלב בדרך  ומראה את האיך, מתי, ומה נדרש על מנת להגיע ליעד.

השבוע השלמתי השקעה נוספת. שמתי לב לרפרוף הקטן בלב כשחתמתי על החוזים. "רפרוף" קליל זה החליף את הפחד המקבע של פעם. לזה אני קוראת "אומץ ". האומץ נרכש כנראה  מהדרך שעשיתי ומהניסיון שרכשתי, מרכיבים אשר מקטינים את הפחד, ומעבים את המונח "בשלות". גם תהליך הבדיקה וההחלטה שהתקבלה, היו קצרים וממוקדים יותר לעומת תהליכים קודמים. יש עקומת למידה ובכל פעם מעיזים קצת יותר.

 

להיות בתנועה מתמדת

פועלת  כאן גם  המחויבות שלקחתי על עצמי להיכנס לעולם הזה ,מתוך הבנה שאינני יכולה להרשות לעצמי לא לדעת, לא למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלי עכשיו, כל עוד אפשר. זה, לצד ההסכמה הפנימית שלי לקבלת הדינמיקה של השקעות, שלפעמים מצליחים (ואז זה נפלא) אך , לפעמים גם פחות מצליחים (ואז צריך לקבל זאת ). מה שחשוב הוא  להיות בתנועה מתמדת Perpetuum Mobile,  לקחת אחריות כלכלית בהווה כדי להבטיח סוג של ביטחון כלכלי בעתיד.

האסטרטגיה שאימצתי לעצמי, פועלת בשני צירים נפרדים: ציר ההתנהלות וציר ההשקעות. ציר ההתנהלות מתבסס על התנהלות כלכלית מאוזנת בהווה וניתוב יתרת מאזן לחיסכון. זה המקום שבו אני משקיעה בעבודה מאומצת על מנת להגדיל את ההכנסה ואת רכיב החיסכון במאזן. ללקוחות שלי אני מייעצת להתייחס להכנסה נוספת או לכל סכום לא צפוי, לפי כלל 30/70. 30% להפנות לצריכה והעלאת רמת חיים ואת הנותר -לחיסכון. ביני לביני  אני פחות ליברלית, ומפנה 100% לחיסכון  – זו הבעיה עם ממוקדי מטרה….

חיסכון יתרת המאזן נועד להגשמת מטרות ויעדים. אני מפרידה בין  יעדים שנועדו למטרת צריכה-אותם אני משתדלת לצמצם, לבין יעדים  למטרת השקעה. יעדי הצריכה מאטים את הדרך אל העצמאות הכלכלית. ציר ההתנהלות הוא  ציר היומיום והוא נפרד ואוטונומי לחלוטין מהציר השני, ציר ההשקעות.  בציר ההשקעות התחלתי עם הון עצמי קטן והקצבתי לעצמי 10 שנים להגדילו. אני פועלת להשקיעו בדרכים שונות על מנת להגדילו בצורה משמעותית.

ישנן מספר דרכים לעשות זאת למשל עסקאות FLIP בנדל"ן-רכישת דירה בשלב התחלתי של הפרויקט ומכירתה במחיר גבוה יותר עם קבלתה.  ההפרש בין הסכום ההתחלתי שמשקיעים לסכום המכירה יכול לעמוד על 25% ויותר.

 

סיבובי הון

דרך נוספת היא לצאת לסיבובי הון. להצטרף לפרויקט יזמות כמשקיעה לתקופות קצרות. בעסקאות מסוג זה הסיכון גבוה, שכן אין הבטחה שהתשואה הצפויה תתממש או שאקבל את הקרן חזרה. מצד שני, הסיכוי גבוה שכן התשואה הצפויה הינה גבוהה באופן משמעותי משיטות השקעה קונבנציונליות. בציר זה אני בוחרת לתת לכסף שלי לעבוד ולמקסם את עצמו בשנים הקרובות מתוך כוונה, בסוף התקופה לרכוש נכסים אשר יניבו לי הכנסה פסיבית בעתיד.  זו התכנית. עם זאת יש לזכור שיש את ה"חיים" כי לפעמים ההזדמנות לרכוש נדל"ן במחיר טוב עם פוטנציאל לתשואה גבוהה מהמקובל ולרווח הון גדול מגיעה, באופן מפתיע ואז כדאי להתגמש ולעשות התאמות לאסטרטגיה.

 

אסטרטגיה

לבנות אסטרטגיה בעלת יחס סיכוי / סיכון טוב זה מורכב, אבל גם הכרחי. מעין נקודת התחלה, בסיס ממנו נעים קדימה, אחורה והצידה. חשוב להיות גמישים ולא להיאחז באסטרטגיה שפיתחתם,  להיות מוכן לשינויים בזמן אמת כי לשוק יש את הדינאמיקה שלו ולפעמים אסטרטגיה מוצלחת לכאורה, יכולה להפוך לבינונית, ואף כושלת. בעיקר חשוב להקפיד על הפרטים הקטנים ולהיות אופטימיים.

 

אין לראות בכתוב לעיל המלצה לביצוע פעולות השקעה. לפני כל השקעה, יש לבצע בדיקה מושכלת והתאמה אישית לצרכיך.